فيتوريا يتعرض لإنتقادات إعلامية بعد التعادل الصعب أمام موزمبيق في أمم أفريقيا

تعرض المدرب البرتغالي “روي فيتوريا” المدير الفني لمنتخب مصر لإنتقادات إعلامية وذلك بعد التعادل أمام موزمبيق في الجولة الأولي من دور المجموعات لبطولة كأس أمم أفريقيا.

ونشر الإعلامي إبراهيم فايق عبر حسابه الرسمي علي موقع “إكس”: “منتخب مصر عنده احسن من كده ميه مرة.. قدر الله وما شاء فعل، ‏نتعلم من أخطائنا ونشتغل على اللي جاي.. ونركز على ماتش غانا والله المستعان، زعلانين ومتضايقين.. طبعا علشان كنا وحشين وتعاملنا برعونة.. بس دي بطولة ولسه فيها ماتشات جايه.. العامل النفسي مهم”.

كما نشر أحمد حسام ميدو عبر حسابه الرسمي علي موقع “إكس”: “مباراة سيئة جدا من منتخبنا ماعندناش اي حلول لاعيبة نص الملعب لا بيدافعوا ولا بيهاجموا باكين الجنب التلاته اللي لعبوا مش عارفين يرفعوا ولا كورة صح ومفيش ضغط عليهم المهاجمين واقفين في العرضيات ماحدش فيهم بيحاول يقطع قبل المدافعين امام عاشور نازل قرفان و بيلعب على الهادي خالص كاننا كسبانين..ازاي كهربا يبقى بره واحمد حسن كوكا هو اللي ينزل؟ ليه في الزحمه دي مصطفى فتحي مانزلش؟ اسوأ مباراة لڤيتوريا مع المنتخب..مباراة كلها اخطاء من المدرب!!”.

ونشر الإعلامي “هاني حتحوت” عبر حسابه الرسمي علي موقع “إكس” مقطع فيديو عبر برنامجه التلفزيوني بعنوان: “رسالة للاعبي منتخب مصر “احنا أفارقة والأرضية السيئة مكملة معانا شوية.. ممكن نتعود عليها بدون مبررات، مش هنجيب الكامب نو ودرجة حرارة فرنسا في كوت ديفوار.. انشفوا”.

إقرأ أيضاً.. محمد صلاح يحقق رقم تاريخي مع منتخب مصر في كأس أمم أفريقيا

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى
close
P